Wednesday, July 20, 2011

Selamat Datang Ramadhan

Sekarang nih banyak iklan tentang kurma dekat tv ditayangkan, itu tandanya bulan ramadhan akan menjelang tak lama lagi. Bulan yang ditunggu-tunggu oleh semua umat islam. Ramadhan bulan yang suci rahmat melimpah dari ilahi.

Kali ini kali kedua aku menyambut ramadhan tanpa adik beradik disisi........dan kali kedua jugak aku menyambut ramadhan dengan suami dan anak-anak. Kalau dulu akulah yang akan memasak untuk berbuka dan mengejutkan adik beradik ku yang lain tatkala untuk bersahur tapi kini suma itu tak boleh ku lakukan lagi.

Tanggungjawab aku sekarang telah berubah.......keutamaan harus diberikan pada suami dan anak-anak dulu, bukannya aku melupakan mereka cuma tanggungjawab itu lebih utama.

Walau dimana pun aku berada aku tetap berdoa untuk kesejahteraan kalian suma.....

No comments:

Post a Comment