Friday, July 1, 2011

Luuukaaaa

Luka........senang untuk diucap, senang untuk ditulis tapi tak semudah untuk menghadapinya, kalau luka tuh kecik senang sikitlah untuk mengendalikannya tapi kalu dah merebak mungkin amik masa sikit untuk mengubati dan menyembuhkannya.

Banyak orang cakap luka ditangan nampak berdarah tapi luka dihati siapa yang tau, aku amat akui itu. Luka nih banyak kategori..,kalau nak tau lebih lanjut kena tanya doktor kerna aku bukanlah seorang yang arif tentang luka tapi aku seorang insan yang terluka.

Bukan terluka ditangan atau dibadan tapi sebaliknya aku terluka dihati.......aku tak tau nak takrifkan bagaimana keadaanya luka dihati ini cuma orang yang mengalaminya saja yang tau. Luarannya nampak cantik dan kemas tapi didalamnya hancur berkecai bak kaca terhempas kebatu. Inilah situasi yang aku alami sekarang nih.

Hakikatnya bukan mudah untuk aku menyembuhkan luka ni tapi aku gagahi jua mengikut arus,aku tak tau sampai bila aku akan bertahan, apa yang aku harapkan muga Allah menberikan kesabaran pada aku untuk menghadapinya dengan sebaik mungkin dan ini jugak mungkin ujian tuhan untuk aku hambanya.

Mungkin jugak ada hikmah disebaliknya.....sape tau. Ya Allah berikanlah hambamu ini kekuatan dalam menempuh segala cabaran.

No comments:

Post a Comment