Tuesday, December 8, 2009

Coretan Hujung Tahun

Assalamualaikum......................Pejam celik pejam celik dah nak abis taun, terasa cepat sangat waktu berlalu sekarang ni, tau-tau aje dah nak abis setahun dan tahun baru pulak bakal menyusul seketika nanti. Apa yang telah kita buat disepanjang tahun yang bakal berlalu ni???.

Cukupkah amal ibadat kita sepanjang taun ni?.....manalah tau kalau-kalau umur kita tak panjang sekurang-kurangnya ada jugak bekal nak dibawa didalam kubur nanti. Kalau masa hidup ni kita sebok dengan bermacam-macam urusan dunia jadi tak salah sekiranya kita ambil sedikit dari waktu kita untuk buat amal ibadat. Untuk kita jugak bukan untuk orang lain kan......

Setiap kali tiba taun baru pasti soalan utama yang akan ditanya ialah "Apa azam taun ni". Tapi bagi aku lain lar pulak sebabnya aku ni bukanlah seorang yang suka untuk berazam-azam ni, apa yang aku buat selama ini adalah azam aku tak kiralah apapun. Yang penting happy beb.....

Tapi apapun taun ni aku amat bersyukur dengan apa yang Allah tentukan untuk aku, sumanya ya Allah amat manis bagiku......dari permulaan taun sehinggalah keakhir taun sumanya indah-indah belaka walaupun ada sedikit dugaan yang mendatang tapi itu tak melemahkan aku. Itukan asam garam kehidupan yang pasti dirasai oleh setiap makhluk ciptaan tuhan.

Apa yang aku harapkan agar taun-taun yang mendatang bakal memberikan sinar yang lebih baik untukku dan memguatkan semangat aku dalam mengharungi kehidupan. Berikanlah aku kekuatan Ya Allah. Hanya padamu aku berserah Ya Allah.

No comments:

Post a Comment